HCA Nieuwsbrief

Logo HCAnieuwsbrief transparant

Opening

Ik heb zo lang gewacht in de hoop met goede berichten te kunnen komen, het is deels het geval, “hoera!, de baan gaat op tijd open!!” kan ik zeggen maar ook een somber bericht, wedstrijden met ET zijn zeker de eerste 14 dagen niet mogelijk. Heel vervelend en de BGA heeft er lang achteraan gezeten maar o.a. de bekabeling is nog niet in orde en ook de apparatuur in de jurytoren moet nog worden aangesloten.

Dit alles vergt tijd en onze ET vrijwilligers gaan het zeker voor elkaar krijgen maar de mogelijkheid  om eerder te beginnen was er niet omdat het terrein niet mocht worden betreden. Wel dat is het in een notendop.

Indeling groepen op de diverse avonden

De trainingen starten gewoon aanstaande zaterdag, op de website ziet u zoals gebruikelijk verder de verdeling van de groepen. Wanneer u naar uw mening niet in een juiste groep bent ingedeeld neem dan even contact op met het wedstrijdsecretariaat, we kunnen bijna overal een mouw aanpassen maar willen het wel graag weten. Dank daarvoor.

Mensen die echt niet willen wachten met het rijden van een wedstrijd, dat is zaterdag 21 okt. mogelijk in Hoorn waar zaterdag een 500-1000 of 500-1500 op de agenda staan. De kosten voor deze wedstrijd worden vergoed door de BGA in samenspraak met de baan.

Het goede nieuws we gaan 20 oktober de nieuwe baan inwijden en de eerste rondjes worden verreden door een rijdster van de langebaan en een marathon kanjer en daarachter volgen dan de jeugdschaatsers misschien wel met een topper van de toekomst in hun midden.

Parkeren

Het is op dit moment zoals het is men is druk bezig met van alles maar de gemeente is met de aanpak hiervan ook veel te laat van start gegaan. Het is afwachten hoe dat en wanneer dat voor elkaar kan zijn. Er komt gelukkig wel een “goedkoop”  tarief dus laten we ons daar voorlopig maar aan vasthouden.

Clubavonden

De eerste clubavond staat gepland op 4 november maar mijn angstige vermoeden dat we dan ook geen wedstrijd kunnen rijden is groot. Gissen hierover heeft geen zin maar ik weet niet of de zaak dan wel in orde is.
Op 1 november komt een medewerker van de KNSB om polshoogte te nemen en zaken te bespreken samen met “onze” mannen van de ET groep.
Iets anders trouwens: Een oproep van het bestuur wij zoeken als club HCA juryleden om de wedstrijden goed te kunnen organiseren, tevens een enkele keer als vertegenwoordiger van de HCA bij BGA wedstrijden. Hier telt ook weer hoe meer zielen hoe meer vreugd en het maakt het makkelijker gezamenlijk  de “diensten” te verdelen. Dat kan zijn: klokker, hulpstarter, speaker, ET-er en nog enkele andere mensen voor rond de baan. Meld u aan bij s.v.p. geen jury is geen wedstrijd.

Noteer de avonden voor alle zekerheid:
4 nov, 2 dec, 13 jan, 20 jan, 10 feb en 9 mrt de belangrijkste, de clubkampioenschappen.

111 ronden op vrijdag 10 november

Wat zeker wel door kan gaan zijn de 111 ronden van de HCA op vrijdag 10 november aanstaande.
Alle HCA leden en overige schaatsers zijn van harte welkom op deze avond om de rondjes te rijden. gratis voor onze leden en een kleine bijdrage  voor de overige soms van heinde en verre komende deelnemers.

NK clubs

De social media haalt mij tegenwoordig met dergelijke evenementen in Instagram, Facebook en foto’s op de website het is allemaal vaak sneller in beeld dan een verslag van uw voorzitter. Iedereen is in ieder geval snel(ler) op de hoogte bij dergelijke evenementen.
Het was ronduit een gezellige topdag.
Dank aan Mo Hersi voor de vaak heel mooie foto’s, dank aan Jaap van der Spek die ze gelijk op onze website vermeldt en als laatste ook aan al onze supporters en de trainers.

Hyrosport / Waterman

U heeft het waarschijnlijk gemerkt, Hyrosport Amsterdam is gesloten. Eigenaar Eelko heeft alleen de vestiging Enschede open gehouden. Hij is daarnaast deels werkzaam op en rond de ijsbaan van Enschede en had dus geen tijd meer om nevenvestigingen Deventer en Amsterdam aan te houden.
Ik ben in gesprek gegaan met Willem Jan Draper die de winkel van Waterman op de baan nu runt..
Hij zal de kleding vnml. dus de jacks en helmen voor ons gaan verzorgen. U kunt uiteraard ook voor alle andere zaken bij hem terecht. Nadere detail hoort u zo spoedig mogelijk.

Statuten

Het bestuur is ook bezig om de door de KNSB goedgekeurde statuten tijdens een vergadering te bespreken. We hadden hiervoor een ruimte op de Jaap Edenbaan gepland maar de mogelijkheden zijn nog maar zeer beperkt. We gaan hiermee aan de slag, u hoort z.s.m.

met vriendelijke groeten en veel schaatsplezier gedurende het komende seizoen.,

Albert Gerritsen
voorzitter
Over Albert Gerritsen 64 Artikelen
Albert is een manus van alles en doet enorm veel vrijwilligerswerk. Naast voorzitter van de HCA doet hij hetzelfde bij de Baancommissie, de kampeervereniging "De Golfbreker" en blaast hij driftig mee in de locale fanfare.