Van uw voorzitter

Albert Gerritsen

Zomerdut

Ja, het schaatsseizoen begint weer heel langzaam naderbij te komen. In de zomer wordt er door sommigen wel en sommigen niet aan de winterconditie gewerkt. Er zijn ook leden die in de zomer gewoon met het wedstrijdgebeuren doorgaan, hetzij op de skeelers in plaats van op de ijzers. Of wat traditioneler: op de fiets.

Prestaties
Het zal een ieder die de site bezoekt opgevallen zijn dat onze Anna van den Bos vooral een aantal aansprekende resultaten heeft geboekt. Nogmaals vanaf deze plaats natuurlijk van harte gefeliciteerd en na ‘het zomerreces’ komen we er nog wel even op terug.

Zomertrainingen
De HCA heeft ook dit zomer seizoen weer een gezellige skeelerploeg die eens in de week op de skeelerbaan van Baambrugge aan de techniek en conditie werkt. We hadden deze zomer ook weer onze bekende trainingsmoment in het Amsterdamse Bos. Zowel op de maandag als op de woensdag kan men daar met een trainer aan de conditie werken. Helaas moeten we constateren dat het gebruik van dit gezellige moment erg terugloopt, vooral bij de jeugd. Komt dat door de bereikbaarheid? Komt dat door de afstand en vele files? Ouders geen tijd om te brengen? Feit is dat het jammer is dat er zo weinig gebruik van wordt gemaakt.
Ik hoop dat u allemaal op 12 september in ieder geval wel aanwezig zult zijn op onze traditionele BOSLOOP.

Zomertrainingen op de Jaap Edenbaan?
Afgelopen zomer ben ik een aantal malen voor vergaderingen op de Jaap Edenbaan geweest. Het viel mij op dat daar ook door diverse groepen op diverse dagen wordt getraind, het middenterrein voor de schaatsspecifieke oefeningen en de ring rond de baan voor de (duur)loopjes. Het bestuur heeft hierover contact gehad met de directie van de Jaap Edenbaan en misschien is het wel een optie om volgende zomer naast het lopen op de Bosbaan ook een training te verzorgen op de JE-baan; het is bekend terrein en voor velen waarschijnlijk makkelijker bereikbaar. We hebben het reeds besproken met de directie van de baan en die zijn er ook enthousiast voor. We hebben kleedkamers, douches en natuurlijk na afloop kan er iets gegeten of gedronken worden in de JAAP. U wordt over het verloop nog nader geïnformeerd maar ik zou zeggen, probeert u het eens!
Het bestuur houdt u op de hoogte.

Shorttrack
De mogelijkheid om te shorttracken op de baan is ook weer mogelijk. Naast de donderdagavond (20.00 tot 21.00uur ) die voor jeugd wat laat was, is er ook een moment op de dinsdag van 19.00 uur tot 20.00 uur.
Indien u interesse heeft, geeft u dan zo snel mogelijk op; het aantal plaatsen is beperkt.

Enquête
In de eerste plaats wil ik iedereen bedanken die de moeite heeft genomen om de vragen te beantwoorden. Helaas … gelet op het aantal leden had ik wat meer inzendingen verwacht, maar goed het bestuur mag er vanuit gaan: geen bericht is GOED bericht.
We hebben alle feedback verzameld en gaan dit binnen het bestuur bespreken en zeker kijken wat we aan bepaalde zaken kunnen veranderen wanneer men niet tevreden was.
Gelukkig heerste er over het algemeen tevredenheid over de meeste zaken, maar aangestipte punten kunnen we altijd meenemen.

Wedstrijdsecretariaat: wisseling van de wacht
Sietske de Haan bedankt voor alle inzet de afgelopen jaren !! Welkom Vera Wijnbergen !!
Het blijft nog steeds moeizaam soms een volledige ploeg te formeren voor een interclub na een uitnodiging van een andere schaatsvereniging. Vaak moeten wij op een aantal trouwe deelnemers terugvallen; op zich geen probleem maar het is natuurlijk leuk als iedereen eens op een andere baan een wedstrijdje kan rijden.
Afgelopen jaren heeft Sietske de Haan heel veel werk verricht voor de interclubs, helaas in verband met haar werk wilde ze graag stoppen. Wel blijft ze in de jurytoren ondersteuning verrichten voor de HCA bij HCA- en baanwedstrijden.
Het bestuur is op zoek gegaan naar een vervanger en is blij die dus gevonden te hebben in de persoon van Vera Wijnbergen.

Nogmaals dus bedankt! En is er iets waarover u (toch) niet tevreden bent, schiet dan even iemand van het bestuur aan of stuur een mail.

Goed, noteert u vast in de agenda:

• 12 september Bosloop
• week erna extra trainingsmogelijkheid op de JE baan
• 15 oktober opening van de ijsbaan
• shorttrack mogelijkheden op dinsdag en/of donderdag.

Met vriendelijke groeten,
Albert Gerritsen
voorzitter

Over Albert Gerritsen 64 Artikelen
Albert is een manus van alles en doet enorm veel vrijwilligerswerk. Naast voorzitter van de HCA doet hij hetzelfde bij de Baancommissie, de kampeervereniging "De Golfbreker" en blaast hij driftig mee in de locale fanfare.