HCA en STG Koggeland winnen Augustin bokaal

1-2-3 ½ STG Koggelanns en HCA 3. HIJC

Zaterdagavond 10 februari werd er een klassieker gereden, de wedstrijd om de Ome Willem Augustin bokaal. De avond was bijzonder, het ijs van de Jaap Edenbaan was in topvorm! Er werden maar liefst 17 PR’s en zelfs 2 baanrecords gereden (beiden door Quinti Hersi, HCA) die al stamden uit 2015 en 2011! De toeschouwers genoten van een spannende strijd, de einduitslag kende 2 winnaars HCA en STG Koggeland met een gelijk aantal van 97 punten.

Hieronder de foto’s en de einduitslag!

Ome Willem is een oud trainer van de HCA en uitvinder van het beroemde schaatsslijpblok (hij was machinebankwerker van beroep). Ome Willem kreeg landelijke bekendheid door zijn verhalen over zijn vele deelnames aan de 11-stedentocht. Meer hierover is te vinden op deze site.

Uitslag

Foto’s