HCA’ers doen ondanks alle problemen hun best op Jaap Eden Interclub

HCAers doen hun best

HCAers doen hun bestHet was gisteravond een beetje probleemavond. Door de weersomstandigheden, hoge temperatuur en harde wind, konden de ijsmeesters niet voldoende ijs in de baan houden. De inrijbaan aan de restaurantzijde was daarom niet veilig meer te gebruiken, het beton kwam bijna door het ijs heen. En ze konden het ijs op de rest van de baan ook niet (goed) verzorgen. Jullie hebben daarom op een zeer slechte baan gereden met ook nog eens een behoorlijke hoeveelheid wind.

En voor enkelen van jullie was het zelfs de eerste wedstrijd ooit, met zelfs een 1500mtr erbij zoals Lotte Smit en Roel Oostra. Er werden wel PR’s gereden door onze junioren!
Het ging daarom ook niet altijd even goed in de ritten. Peter Tijsen vond het nodig om kort na de start op de 500mtr een buikschuiver te maken van zo’n 20 meter met als gevolg een kletsnat pak. Toch reed hij de 1500mtr. Roel Oostra moest helaas gediskwalificeerd worden vanwege een foutieve wissel op zijn eerste 1500mtr.
En Dennis Wolthuis moest stoppen op de 1500mtr omdat er een helikoptertje van de bomen onder zijn schaats vast bleef zitten.

Maar we zijn wel trots op jullie. Iedereen heeft zijn wedstrijd uitgereden. En ook bij de mass start waren het de HCA-ers die meededen en wonnen. De andere verenigingen hebben het deze avond wel heel erg af laten weten. Allemaal hartelijk dank voor jullie inzet!

Ik heb de officiële uitslag nog niet, maar ik ga ervan uit dat de HCA meedoet in de finalewedstrijd op zaterdag 21 november. Dan hopen we jullie allemaal weer aan de start te zien onder betere omstandigheden.