Interclubweekeind

hca_logo

hca_logoEr staat een druk schaatsweekeinde voor de deur. Allereerst is er onze eigen interclub om de Willem Augustin Bokaal. De weersverwachtingen zijn een stuk beter dan vorig jaar, en we hopen dat de wedstrijd deze keer zonder problemen kan doorgaan. Daarnaast zijn teams van HCA ook aanwezig bij twee andere toernooien: een pupilleninterclub in het verre Enschede, en op zondag een interclub in Alkmaar. En last but not least rijdt Annette het WK sprint in Heerenveen, en vindt het WK Masters plaats in het Sportforum Hohenschönhausen in Berlijn.

De Willem Augustin Bokaal

Ook dit jaar hebben we weer negen verenigingen bereid gevonden naar Amsterdam af te reizen. Zat het wedstrijdsecretariaat vorig jaar nog met de handen in het haar in verband met de hevige sneeuwval, dit jaar zijn de weersvoorspellingen een stuk beter.

De deelnemende verenigingen zijn:wabokaal

Hardrijders Club Heerenveen HCH
STG Zaanstreek STG Z
ST Giethoorn GIETHOO
Deventer IJsclub DYC
IJsclub Haarlem HLM
STV Lekstreek LEKSTR
STG Ter Aar TER AAR
Noordwijkse IJsclub NYC
Alkmaarse IJsclub AYC
Hardrijders Club Amsterdam HCA

Namens HCA komen in actie: Joost van Beusichem, Pleuntje van Lith, Cas Dahmen, Elaine Jansen, Maarten van der Hauw, Donna Bos, Albert-Jan Gerritsen, Marijn Koopman en Iris Gimpel. Coaching zal in handen zijn van Herman van der Meulen & Herman Offerman.

Pupilleninterclub Enschede

Voor het eerst is HCA ook uitgenodigd voor het pupillentoernooi om the Theo van der Wals Trofee van SIJE Enschede. Namens HCA staan daar aan de start: Sam Steins Bisschop, Tirza Sandu, Anna van den Bos, Serge Yoro, Kristie van Leest, Jochem van Lith, Jelle de Boer en Myrthe Sandu. Marja van Leenders is de coach van dienst.

Interclub Alkmaar

Zondag is HCA van de partij op de Alkmaarse ijsbaan. Daar zullen Levi Tindal, Anne-Linde Paans, Jari Dahmen, Elaine Jansen, Leandra Creemers en Abel Schootemeijer er onder leiding van coach Liz van der Werff de eer van HCA hoog houden bij de interclub van de 125-jarige Alkmaarse IJsclub.

WK Sprint in Heerenveen

Annette Gerritsen zal komend weekeind in actie komen bij het WK Sprint in Heerenveen. Live bij de NOS te zien!

WK Masters in Berlijn

Helaas niet live, maar toch zeker vermeldenswaard is dat Joke Wittenberg is afgereisd naar het WK Sprint voor Masters in Berlijn.

Allen veel succes gewenst in dit drukke schaatsweekeinde!