De Familieavond !!

We zijn natuurlijk zoals de naam zegt de HardrijdersClubAmsterdam maar wat was de familieavond weer vreselijk gezellig.

Het was in feite een prachtige avond om records aan te scherpen op deze windstille en mooi HCA zaterdagavond maar met dit weer was het ook een uitgelezen avond voor deze familieavond.

Maar liefst 18 teams van 4 personen (soms 1-tje meer)  streden om de prijzen en die waren er weer in overvloed. Willem en Josje hadden de nodige prijzen en zaken geregeld met veel dank ook aan Toyota van Ekriste Mijdrecht en onze vaste sponsor Hyro sports Middenwegdie weer mooi prijzen ter beschikking hadden gesteld.

Ja Willem had weer leuke opdrachten op een rij gezet.

Het was een echte familieavond want de jongste deelneemster was 2 jaar en werd een beetje geholpen door moeders en de oudste durf ik niet te schatten maar er zat  zeker soms wel bijna 60 jaar tussen met de oudste. Er werd fanatiek gestreden met een grote glimlach op het gezicht, het gaat tenslotte om het winnen maar hierbij toch vooral ook om de lol samen.

Het eerste spel was best nog een dingetje maar toen het eenmaal opgang was ging het gesmeerd, families van Nispen /  van Hall moesten een keer over rijden omdat ook de tijdjury zowel hand geklokt als ET net even te laat op gang was, geen probleem dan rijden we gewoon nog een keer over. Het kwartet starten werd opgeheven zodat we beter zicht hadden op de deelnemers en ook langer konden genieten van alle families.

De eerste opdracht 50 meter achteruit schaatsend en dan vervolgens 50 meter vooruit door het volgende teamlid. Totaal 100 meter.

Tweede opdracht : een estafette van de teams in binnen en buitenbaan  over 500 meter, waarbij natuurlijk voor de laatste 200 meter de laatste en de “sterkste” rijder moest afsluiten.

De derde opdracht was bekend een 500 meter per ploeg die aan de stok zo snel mogelijk probeerde de 500 meter te slechten.

Team Gerritsen aan de stok

Waren de 3 opdrachten gezellig dat gold ook zeker voor het samenzijn na afloop en de prijsuitreiking.

Iedereen die aanwezig was en enthousiast heeft meegereden bedankt voor de aanwezigheid.

Natuurlijk ook zeker dank aan iedereen die de wedstrijd begeleidde en onze mensen in de jurytoren.

Speciale dank natuurlijk aan “ onze”  Willem die met zijn bekende tomeloze inzet een prima avond heeft voorbereid en geleid.

Het was kort gezegd een top avond.

Ja en toch even voor de foto de eerste 3 families van deze avond gezamenlijk op  de foto.

• 1eplaats – team van Hall.
  • 2eplaats – team Dodeman
  • 3eplaats – team van der Spek.
Het “podium”

Overige deelnemers in willekeurige volgorde:
Families Langendijk, Neuvel,  van Nispen,  Caderius van Veen, Hoogewonink,  Steen, Dekker,  Wagenaar,  Timmerman, Fock, Gerritsen,  Veldkamp,  Snoek, Pieterse, en  Smit.

Ik denk volgend jaar weer een familie avond. ?

Albert Gerritsen
voorzitter

Over Albert Gerritsen 64 Artikelen
Albert is een manus van alles en doet enorm veel vrijwilligerswerk. Naast voorzitter van de HCA doet hij hetzelfde bij de Baancommissie, de kampeervereniging "De Golfbreker" en blaast hij driftig mee in de locale fanfare.