111 ronden van de HCA

Ja, afgelopen vrijdag was het weer zover, de 111 ronden van de HCA rond 11 november om 23.11 uur start op de Jaap Edenbaan.

Het was mooi rustig weer, droog en de mensen waren er weer van heinde en ver gekomen om aan de prestatietocht mee te doen, want dat is het uiteindelijk gewoon  lekker je rondjes rijden en niet iedereen haalt uiteindelijk de 111 ronden maar dat mag de pret niet drukken. Er ontstaat natuurlijk toch altijd een groepje die er wel een wedstrijd element in wil brengen deze zogenaamde kopgroep gaat gestaag door en vaak wordt er ook kop overgenomen en vaak ook niet omdat men de macht niet heeft of zich wil sparen. Ik zag ook “good old”  Henk Portengen prachtig in zijn eigen tempo de 111 ronden volbrengen. Boven in de jurytoren zitten Herman vd Meulen, Henk Veen, Cees Lissenberg en Egbert van Blaaderen rustig de wedstrijd te overzien om de kopgroep mannen  en vrouwen in de gaten te houden, ik kan u verzekeren dat is lang niet een makkelijk klusje.

Ze zagen van bovenaf dat bij de mannen uiteindelijk dat de strijd zich toe spitste tussen Jan Hubert (vorig jaar 1e) en Stan Jonkmans. Stan probeerde uit alle macht Jan van de zege af te houden maar moest het in de eindsprint toch afleggen tegen Jan ondanks de hulp van zoon Tom. Er waren nog wel anderen die af en toe eens ronden aanhaakte maar lagen dan al wel een aantal ronden achter op deze 2.

De kopgroep bij de vrouwen bestond uit Ingeborg (Hogerop) en mijn dochter Annette Gerritsen. Ze ging deze tocht ook eens meemaken nu kan ik dat doen, zei ze vooraf.

Ik doe er geen 111 hoor, maar de strijdlust bij haar komt dan echter toch weer boven en de rondjes gingen zo lekker (zei ze achteraf) dat beide dames, uiteindelijk met een groep mannen in het kielzog de 111 ronden volbrachten.  Ze lagen daarbij uiteindelijk een goede 10 ronden achter de winnaars bij de mannen.

De eindsprint die 2 ronden voor het eind werd ingezet gaf aan dat de sprintster het nog niet verleerd was. Het was uiteindelijk Udo Meijer die als organisator de bloemen aan Jan en Annette kon overhandigen. Hij reed zelf zoals altijd vele rondjes mee en onderweg moest er ook gestempeld worden maar daar hield niet iedereen zich aan.

Het mag geen probleem zijn op een avond als deze.

Udo kon fijn meerijden omdat “zijn  dames” bij de inschrijving en later ook aan de afmeld tafel hun zaakjes weer prima onder controle hadden.

Iedereen die heeft meegeholpen, binnen in de Jaap, boven in de jurytoren en buiten op de baan fantastisch bedankt weer allemaal voor jullie inzet en deze onvergetelijke avond. Het bleef nog lang druk in de Jaap (ook bedankt voor jullie late inzet) en de gezelligheid was daarbij troef.

Ik wil hier ook de directie van de Jaap Edenbaan bedanken voor hun medewerking (gezellig Joris dat je er even was) en het ter beschikking stellen van de JE baan en natuurlijk de ijsmeester voor zijn verzorging van het ijs.

Albert Gerritsen
Voorzitter HCA

Over Albert Gerritsen 64 Artikelen
Albert is een manus van alles en doet enorm veel vrijwilligerswerk. Naast voorzitter van de HCA doet hij hetzelfde bij de Baancommissie, de kampeervereniging "De Golfbreker" en blaast hij driftig mee in de locale fanfare.