HCA’er Jip van den Bos bijna zeker van roze jongerentrui in Spanje 16 april 2016

Jip van den Bos in roze leiderstrui 15 4 16

Jip van den Bos in roze leiderstrui 15 4 16Twee jonge HCA’ers zijn succesvol in de wielrennerij. Jip van den Bos (12 april 1996; info) en Thijs van Beusichem (31 augustus 1993; info) rijden internatiomale wedstrijden voor de wielerploeg Parkhotel Valkenburg Continental Team. Op dit ogenblik rijdt Jip zelfs in de roze trui van het jongerenklassement in de Euskal Emkueem in Baskenland in. Zie het verslag hierna van de website van Parkhotel Valkenburg van gisteren (16 april 2016).

Nog drie lastige klimmetjes als slot van een rit van 76 km is Jip van den Bos verwijderd van de winst in het jongerenklassement van de Euskal Emakueem. In de rit van vandaag pakte Jip een fraaie 13e plaats en zette haar overgebleven concurrenten voor de roze trui ver achteruit. Marta Lach is tweede op 4.46 min., de nummer drie telt al een kwartier achterstand.

De rit zelf, 109 km rond Berriatua, werd gewonnen door de Italiaanse Giorgia Bronzini voor Carmen Small en Rossello Ratto. In de eerste groep van 39 dames zat Anna Solovei ook weer prima voorin met een mooie achtste plaats. Jip van den Bos werd dertiende, Eva Buurman 21e en Jermaine Post 22e. Ilona en Pauliena finishten in deze lastige etappe als 58e en 80e op resp. 5 en 12 minuten.

Voor een tiental deelneemsters was deze rit te zwaar, zij gaven voortijdig op. Een dertigtal andere deelneemsters haalde wel de eindstreep maar hun achterstand varieerde van twintig tot wel meer dan dertig minuten.

In het algemeen klassement leidt Emma Johansson en staat onze Anna Solovei zevende op 47 seconden. Jermaine Post klom van 34 naar 25 op 3.30 min., Eva Buurman sprong van 42 naar 34 op 4.07 min. en Jip van den Bos klom van 43 naar 35 op 4.10 min. Ook Ilona verbeterde zich en kwam van 75 naar 64 op 12.40 min. Pauliena zakte daarentegen van 22 naar 68.

In het ploegenklassement staat ParkhotelValkenburg nu op de vijfde plaats.

Wielerploeg Parkhotel Continental Team

Thijs van Beusichem 2016