Proef trainingsgroep van diverse verenigingen op vrijdag 1e uur

Er wordt vanuit de BGA komend seizoen een proef gedaan met het samenvoegen van gelijke rijders qua leeftijd om op die manier een betere groepsindeling te bereiken en dat over de diverse verenigingen heen.

De HCA heeft best de mogelijkheid over het algemeen om een redelijke groepsindeling binnen de vereniging te verkrijgen, maar toch ook bij ons zijn er uren waarbij het best voor een aantal gezellig kan zijn met maatjes van dezelfde leeftijd/interesse, maar van een andere vereniging samen in een trainingsgroep te schaatsen.

De proef begint voorlopig is de bedoeling op vrijdagavond 1e uur,  wel moet een en ander te verwezenlijken zijn qua verdeling en hoeveelheid rijders en ook dient er een trainer te worden gevonden. We hebben op de dinsdag al zo’n initiatief lopen tussen de diverse trainers op dat uur, maar hier zijn het de trainers die dit onderling regelen.

U kunt aangeven als u op de vrijdag aan de proef wilt meedoen bij Bart Postma, die dit voor alle verenigingen gaat inventariseren. Hij heeft uiteindelijk het beste zicht op de bezetting van alle uren en de verenigingen die op de diverse uren schaatsen. Uiteraard kunt u ook gewoon “gezellig” in de uw bekende omgeving bij de HCA blijven schaatsen.

Al met al willen we u deze mogelijkheid niet onthouden om er aan deel te nemen.

Belangrijk naschrift

Bart maakt mij er op attent dat de proef op de vrijdag alleen bedoeld is voor de jeugdleden die op het betreffende uur rijden. We zullen aan de hand van de gegevens van vorig jaar de betreffende leden benaderen of zij er voor voelen om aan het experiment mee te willen doen of in hun eigen groep willen blijven rijden net als eerdere jaren. Wij zullen de betreffende rijders begin augustus hierover benaderen.

met vriendelijke groet,

Albert Gerritsen
voorzitter

Over Albert Gerritsen 64 Artikelen
Albert is een manus van alles en doet enorm veel vrijwilligerswerk. Naast voorzitter van de HCA doet hij hetzelfde bij de Baancommissie, de kampeervereniging "De Golfbreker" en blaast hij driftig mee in de locale fanfare.