Paaswedstrijden voor ‘jong en oud’ bij HGI

Onderstaand bericht kreeg ik van de ijsclub HGI. De weersvoorspellingen waren nog nooit zo gunstig. Uiteraard zal ik de marathon becommentariëren. Komt allen! De kantine is de hele zondagavond open.

IJsclub Hard Gaat ie uit Landsmeer organiseert komend paasweekeinde een uniek evenement: de Paaswedstrijden om het Gouden Paasei.

De ijsmeesters van HGI zijn de afgelopen nachten erg druk in de weer geweest om het terrein laag voor laag op te spuiten. Door de gunstige ligging van de ijsbaan heeft de wind weinig invloed op de ijsgroei gehad en bleef overdag de invloed van de zon beperkt. Het resultaat: een dunne maar sterke ijsvloer waarop een schaatsmarathon en kortebaanwedstrijden verreden kunnen worden.

Aangezien de temperaturen overdag te ver boven het vriespunt komen, zullen de wedstrijden ’s avonds en ’s morgens vroeg verreden worden.

De inschrijving gaat open op zondag 1e paasdag om 23:00 uur en is vrij voor alle licentiehouders van de KNSB. Om exact 00:00 uur op 2e paasdag zal het startschot klinken voor een schaatsmarathon over 30 minuten en 5 ronden. Er is slechts 1 categorie. De winnaar zal het Gouden Paasei in ontvangst nemen.

De volgende ochtend om 7:00 uur zijn er kortebaanwedstrijden voor de jeugd van Landsmeer en omstreken. De inschrijving is ter plekke en gratis. Ook hier zijn diverse “paasprijzen” te winnen, variërend van chocoladepaashazen tot paasbroden.

Meer informatie op www.hardgaatie.nl