Nieuwe trainingsgroep Loon Masters Amsterdam

Loon_Masters_Amsterdam

Loon_Masters_AmsterdamDe HCA-masters Astrid Janssen (2e rij rechts), Sietse van der Werff en Ruud Bouwmeester (3e rij resp. 3e en 2e van rechts) maken deel uit van een nieuwe trainingsgroep: Loon Masters Amsterdam. De groep, gesponsord door Loon Salarissoftware en DUO-sport, bestaat uit 12 masters die hun niveau van het langebaanschaatsen naar een hoger plan willen tillen. Het initiatief komt van een klein groepje dat in februari 2011 deelnam aan het WK Masters in Calgary. Dat groepje bedacht dat het toch mogerlijk moest zijn om met een gerichte en specifieke aanpak jezelf te verbeteren. Alle genodigden in de leeftijdscategorie Masters aan de baankampioenschappen van Amsterdam werden gepolst en dit resulteerde uiteindelijk in een groep van acht heren en vier dames. Ze zijn in de zomer begonnen met twee gezamenlijke trainingen en verder wordt het programma individueel ingevuld. Het trainingsprogramma begint zijn vruchten al af te werpen met bijvoorbeeld een mooie 3e plaats van Sietse op de 3000 meter bij de Internationale Masterwedstrijden in Erfurth en een 4e plaats in de eindrangschikking.

Voor meer informatie zie https://www.loonmastersamsterdam.nl