Afsluiting seizoen en meer

Albert Gerritsen (VZ)

En toen was er wel ijs en het bleef liggen maar toen konden we nog niet schaatsen. Een waardeloos einde van het seizoen de reden was nog veel erger dan dat er geen ijs zou liggen. Positief was dat de JE baan dit jaar voor het eerst ZOMERIJS ging aanbieden, we hadden, naast o.a. selectieleden ook van diverse verenigingen veel enthousiaste aanmeldingen ook vanuit de HCA.
Helaas het ijs smolt onder het corona virus weg, 400 meter baan en de hal werden gesloten op 13 maart. Teveel gevaar met teveel mensen te gelijk.
Wij hebben als HCA nog vreselijk mazzel gehad met het CK op 7 maart.
U leest op onze site  een klein verslag met foto’s van onze rijders in de diverse categorieën.
Het WK kon wat betreft de ‘reguliere’ afstanden tot en met donderdag worden afgewerkt.

Gezondheid

Het is niet anders en lijkt ook noodzakelijk tenslotte is voor ieder een goede gezondheid het belangrijkst in dit leven. Maar het gevaar anderen te besmetten met iets waar we als medische wereld nog geen vat op hebben  maakt dat we voorzichtig moeten zijn, niet alleen voor onszelf.

Jaarvergadering

Gevolg is wel dat overal ook veel vergaderingen weg zijn gevallen of nog gaan vallen. Wij als HCA kijken ook maar even wat verder weg en uiteraard laten we het zo snel mogelijk weten maar voor 1 juni zal het in geen geval worden dat is duidelijk. Het lijkt een onbelangrijk effect, er zijn ergere dingen maar toch even gezellig met onze trainers evalueren hoe het seizoen is verlopen, wat moet er eventueel anders volgend jaar ? Er zijn zeeën van tijd voor maar het mag niet, dus doen we het niet.

Zomertraining

De zomertraining begint meestal ergens rond half mei dus we hebben nog even maar laten we ook hier maar even afwachten. Individueel fietsen of lopen mag en kan gelukkig wel, niet zo gezellig als samen maar ja.
Ik kreeg net bericht dat al naar gelang de maatregelen uit Den Haag er misschien later toch nog zomerijs wordt neergelegd, tegen die tijd doen wij een snelle inventarisatie van de tot nu toe bij ons al bekende liefhebbers.

Als laatste, wens ik u allen van het HCA bestuur en natuurlijk ook de andere fijne schaatsers veel gezondheid toe de komende tijd. Het lijkt een dooddoener zo aan het eind van een nieuwsbrief maar we realiseren ons nu eens te meer hoe belangrijk die gezondheid voor ons is en hoe kwetsbaar we uiteindelijk allemaal zo opeens zijn.

Ik hoop de volgende keer op een vrolijkere mail en geniet nog even van de foto’s die Jaap van der Spek weer zo mooi op de site heeft gezet en door Danielle zijn vastgelegd.

Ik heb nog wel een helm in mijn bezit, ik begin te vermoeden dat hij niet van een HCA-lid is maar ik heb nog even geduld.

Met vriendelijke groeten, blijf gezond

mede namens de andere bestuursleden,

Albert Gerritsen
voorzitter

Over Albert Gerritsen 64 Artikelen
Albert is een manus van alles en doet enorm veel vrijwilligerswerk. Naast voorzitter van de HCA doet hij hetzelfde bij de Baancommissie, de kampeervereniging "De Golfbreker" en blaast hij driftig mee in de locale fanfare.