ANNA wint ook goud met aflossingsploeg

DRIEMAAL GOUD VOOR JUNIOREN
Zowel de heren als de dames junioren B hebben de gouden medaille weten te veroveren tijdens de Europese kampioenschappen aflossing over drie kilometer. Ook de junioren A heren wonnen goud. Als eerste slaagden de dames er in om het drie kilometer lange zenuwslopende spektakelstuk te winnen. Marijke Groenewoud, Maya de Jong en Anna van den Bos deden dat door in het tweede deel van de wedstrijd afstand te nemen van de concurrentie. Voor Anna van den Bos was dat al haar tweede goud van de dag. Eerder won de Nederlandse ook de duizend meter.

Bij de heren wonnen Tom den Heijer, Jordy van Workum en Janno Botman de gouden medaille. Het Nederlandse trio kwam weliswaar als tweede over de finish, maar de winnende ploeg van Italië werd gediskwalificeerd. Voor den Heijer betekende dat de eerste medaille van dit toernooi en meteen goud.

Bij de heren junioren A wisten Louis Hollaar, Chris Huizinga en Marc Middelkoop de gouden medaille te winnen. De heren werden enigszins in het zadel geholpen door een valpartij van de Italianen en Fransen die op dat moment aan kop lagen.

Da dames junioren A met Berber Vonk, Danielle Ootes en Elisa Dul veroverden het zilver achter Italië.