De familieavond van 21 februari 2015: verslag en foto’s

hca gezins avond 21-02-2015 099

hca gezins avond 21-02-2015 099Het is misschien wel het grootste evenement waarbij de HCA in saamhorigheid bijeen is. Natuurlijk wedstrijden tijdens clubavonden, trainingen, interclubs zijn altijd geweldige evenementen en straks ook de clubkampioenschappen op 14 maart zijn gezellig en avondvullend. Maar waar vind je een avond waar vaders en zoons, moeders en dochters in welke combinatie dan ook de strijd met elkaar aanbinden.

Het is een heel gezellige avond waarbij ieder verschrikkelijk zijn best doet om een van de prijzen te bemachtigen, vooral voor ” the kids ” is het laatste belangrijk naast natuurlijk het winnen van de “oud(j)e(r)s”, voor die is vooral de gezelligheid op het ijs, maar ook de nazit in de kantine het belangrijkste.
Het is leuk om tijdens de wedstrijden/spelletjes ieder bezig te zien zijn met het team om een zo goed mogelijke prestatie neer te zetten.

Het wedstrijdelement op de 100 meter is velen bekend, maar dezelfde afstand achteruit afleggen is toch lastiger alhoewel er menigeen bijzonder bedreven in was, zowel bij jong als oud.
Het sleetje rijden was ook een spectaculair onderdeel, waarbij volgend jaar de slees wat beter geschikt zullen worden gemaakt voor het glijden over ijs; leuk was het in ieder geval wel.
Gelet op de tijd was de start van de estafette over 4 ronden daarna voor alle 27 !! teams tegelijk. Een drukke klus dus voor de jurytoren en die hadden met recht hun handen vol; er zal daarbij best wel eens creatief met de resultaten zijn omgesprongen, maar dat was noodzakelijk daar bij vele kinderen zo rond half 11 de puf wel en beetje op was. Niet gek als ze ook nog hebben getraind of bij het jeugdschaatsen present waren.

Willem kon dankzij snel rekenwerk van Bart Postma en Sietske de Haan al snel de nummers 1, 2 en 3 bekend maken. Alle overige uitslagen gingen in de hoed van Willem en de rijders mochten vervolgens een presentje van de rijk gevulde tafel afhalen. Sponsor Waterman had daarvoor ook nog een 12-tal prijsjes ter beschikking gesteld en zo ging uiteindelijk ieder die dat wilde met een prijsje en een voldaan gevoel naar huis.

Ik wilde alle vrijwilligers op de baan, in de toren en de trainers bedanken voor hun inzet. Ik ga niet alle namen noemen want dan vergeet ik er vast een maar starters, klokkers, ET, speaker, trainers en vooral deze keer Willem die de zaken goed had georganiseerd, bedankt; ik denk dat ik namens alle deelnemers spreek.

Als laatste wil ik wel stellen dat de (weer)-goden met ons waren. Menigeen kwam met regen naar de baan; ik had op mijn terugreis regen bij Watergang, maar vanaf half 8 bij de start van het evenement tot aan werkelijk het eind toe hebben we van prachtig droog en zo goed als windstil weer mogen genieten. Het kwam ons allemaal toe, zullen we maar zeggen.

Clubkampioenschappen:
Een festijn zeker weer voor herhaling vatbaar en nu op naar het serieuze werk de clubkampioenschappen op 14 maart aanstaande. Schrijf u allen in voor deze laatste krachtmeting van de club; daarna kan ieder weer aan voorjaar en zomer gaan denken.

De foto’s werden gemaakt door Henk van Niekerk, waarvoor dank. Kik hier of kijk bij Fotoalbums.