Linda Meiring, vrijwilliger bij Stichting Opkikker

Linda Meiring Opkikker mei14

Linda Meiring Opkikker mei14Je bladert een beetje door het Opkikkernieuws en plotseling zie je een bekend HCA-gezicht: Linda Meiring blijkt zich al sinds 2012 als vrijwilliger in te zetten voor Stichting Opkikker. Onder de kop “Ik krijg veel energie van de vrolijke gezichten, het enthousiasme van de kinderen en de dankbaarheid van de ouders”  vertelt ze hoe ze bij Stichting Opkikker betrokken is geraakt.

In het dagelijks leven werk ik bij de Rabobank en naast mijn werk sport en reis ik graag. ’s Winters schaats ik een paar keer per week op de Jaap Eden Baan in Amsterdam en vorig jaar winter heb ik de alternatieve Elfstedentocht geschaatst op de Weissensee in Oostenrijk, deze tocht was 200 kilometer lang. Ook doe ik aan wielrennen, spinnen en hardlopen en vind ik het leuk om te skiën en snowboarden.

Ik ben nu ruim een jaar vrijwilligster bij Stichting Opkikker. Via mijn vorige werk ben ik in aanraking gekomen met de stichting. Het bedrijf waar ik toen werkte bestond vijf jaar, om deze reden werd mij toen gevraagd om het lustrumfeest te organiseren. De opbrengst van het bedrijfsfeest zou aan een goed doel gedoneerd worden, dit werd Stichting Opkikker! Vanuit de stichting werd ik gevraagd om eens een kijkje te komen nemen op een Super Opkikkerdag, zodat ik kon zien waar het geld aan besteed werd. Tijdens de rondleiding zag ik welke activiteiten er allemaal te doen waren en hoe blij de kinderen en de gezinnen waren. Ik werd er zelf ook heel blij van en dacht bij mezelf: “Dit is geweldig, bij deze stichting wil ik graag vrijwilligster worden!”. Het afgelopen jaar heb ik een gezin begeleid op de Piratendag en was ik aanwezig op de stand van de Marinedagen in Den Helder. Ook heb ik zes Individuele Opkikkerdagen georganiseerd. Ik vind het een uitdaging om een Individuele Opkikkerdag te organiseren die past bij het gezin. De gezinnen zijn elke keer anders en ook de wensen van de kinderen verschillen. Zo heb ik eens met een gezin een boef gevangen, ben ik op bezoek geweest bij een archeoloog waar we de vondsten hebben gewassen en heb ik eens met een gezin een kijkje genomen achter de schermen bij RTL Boulevard. Stuk voor stuk leuke en bijzondere activiteiten waarvan ik zelf ook volop geniet. Ik krijg veel energie van de vrolijke gezichten, het enthousiasme van de kinderen en de dankbaarheid van de ouders. Van een gezin heb ik een keer een klein potje met gouden snippertjes gekregen. Hieraan hing een briefje met de tekst: “Linda jij bent goud waard!”. Dat is toch fantastisch! Ik vind het heel fijn dat ik een bijdrage kan leveren aan deze onvergetelijke, leuke verrassingsdagen voor langdurig zieke kinderen en het hele gezin en ik wil dit nog een lange tijd blijven doen!

Linda Meiring, 27 jaar

In: Vrijwilliger aan het woord, Opkikkernieuws, mei 2014.

Zie ook: https://www.opkikker.nl/vacatures/vrijwilligerswerk