Quinty Hersi 1e bij Zilveren Bal!

Quinty did it again! Onze kanjer Quinty Hersi heeft afgelopen dinsdag 7 maart in Leeuwarden de sprintwedstrijd om de Zilveren Bal gewonnen! Wat een top prestatie! De wedstrijd om de Zilverenbal is een variant op de kortebaanwedstrijden over 100m, waarbij je door een afvalsysteem steeds een ronde verder komt. Quinty wist alle rondes als eerste over de streep te komen wat nog maar weer eens bewijst wat een talent Quinty heeft!

Voor de liefhebbers, zij zette de volgende reeks neer: 11,186-11,139-11,300. Naast de titel mocht Quinty daardoor de volgende dag ook meedoen bij de senioren. (Lees verder onder de foto’s van de 1e dag.)

De dag erna mocht ook Mats aan de start verschijnen. Hij moest flink aan de bak, maar slaagde erin door de 1e ronde te komen met een tijd van 9,930 (PR, 13e). Helaas eindigde Mats in de 2e ronde met een knap nieuw PR van 9,875 op de 12e plek en kwam daardoor niet verder.

Quinty moest het bij de senioren opnemen tegen de nationale helden Pien Hersman en Femke Kok (!). In dit serieuze geweld hield Quinty zich kranig staande, eindigde weliswaar als 3e, maar had de 30e tijd in ronde 1 met een tijd van 11,282 en liet toppers als Sanneke de Neeling achter zich. Erin Jackson ging er bij de dames met de titel vandoor, bij de heren was dit Jevgenij Kosjkin.

Hieronder de foto’s van de 2e dag en de uitslagen.

En de uitslagen

De-Zilveren-Bal-Junioren-uitslag