111-Ronden, TOP-evenement!

De eerst gefinishte rijders van de 111 ronden
Jonas en Lieve

Gisteravond om 23:11 was de start van het mooiste toerschaatsevenement op kunstijs wat er bestaat. 111-Rondjes schaatsen is geen sinecure! Met veel respect werd er gekeken naar de schaats-treintjes die aan de binnenkant van de baan gedisciplineerd hun rondjes afkachelden. Om maar gelijk met de deur in huis te vallen. Jonas van Diepen (IJsclub Centrum Oostzaan) voltooide de 111 als eerste bij de mannen, bij de vrouwen deed onze eigen Lieve Kramer (HCA) dit. Respect!

Ondertussen zochten alle andere stervelingen hun eigen weg naar de 111e ronde (of hun persoonlijke doel). Treintje zoeken wat net zo hard gaat, of toch net niet, even de rug rechten, weer diep zitten, oh nee toch wat rechter op, anders komt de rugpijn te snel. Na een een rondje of 70 beginnen de benen ook wat strammer te voelen en de uitgetrapte bochten na 12uur werken ook niet mee om “soepel” te blijven rijden. Maar, als je dan je eigen doel hebt gehaald is de voldoening groot. En dat moest natuurlijk gevierd worden. Om kwart over een ’s nachts zat de “Jaap” nog bomvol!

Wat statistieken:

• De organisatie schat in dat ca 250 schaatser hebben deelgenomen.
  • De oudste deelnemer was 81, de jongste 11 jaar oud.
  • Deelnemers kwamen van heinde en ver, uit Arnhem, Tilburg, Wognum, Breukelen en nog veel meer plaatsen..
  • De meeste deelnemers kwamen van 26 schaatsclubs. Daarnaast hebben er ongeveer 60 “vrije rijders” meegedaan.
  • Twee deelnemers uit Tilburg deden al weer voor de 15e keer mee!

Organisatie

De organisatie was voortreffelijk en verliep super. Bedank kanjers die hebben meegeholpen bij de ingang, aan de inschrijftafel, bij het beplakken van de medailles, bij het verkopen van de Grote Club Actie loten, bij de Jury, bij de stempelposten, bij het omroepen van de stempelrondes, bij het startschot, bij de foto van de winnaars. Top, wie je ook sprak, enorm leuk en blij dat het weer kan!

Tijdens de 111